Raport z BIG InfoMonitora i rejestrów publicznych w jednym miejscu!

 

 

W jaki sposób prowadzić firmę, by nie podejmować niepotrzebnego ryzyka i nie narażać się na straty finansowe?

Weryfikacja kontrahentów (zarówno przed, jak i po nawiązaniu relacji biznesowych) pozwoli Ci unikać współpracy z nierzetelnym kontrahentem, który nie płaci za swoje zobowiązania na czas. 

Do tej pory monitorowanie informacji na temat partnerów biznesowych było czasochłonnym zajęciem, wymagającym manualnego przeszukiwania wielu rejestrów i baz danych. Dlatego na platformie Comarch Apfino uruchomiliśmy nową usługę –Sprawdź kontrahenta, dzięki której wygodnie i jednym kliknięciem uzyskasz kompleksowy raport na temat każdego kontrahenta! Sprawdzisz m.in. czy jest dłużnikiem, czy opłaca swoje zobowiązania na czas i czy działa w branży wysokiego ryzyka.

Dane prezentowane w raporcie pochodzą z rejestru dłużników Biura Informacji Gospodarczej BIG InfoMonitor oraz rejestrów publicznych: GUS, CEiDG, KRS, listy sankcyjnej MSWiA oraz białej listy podatników VAT. Usługa działa w formie pre-paid – płacisz jedynie za wybrany raport pojedynczy lub pakiet raportów.

Tylko do końca września mamy specjalną ofertą przedpremierową dla użytkowników Comarch ERP – pakiet 30 raportów Smart za jedyne 1,50 zł!

 

 

 

 

 

 

AI wspiera prace na magazynie

 

 

W najnowszej wersji Comarch WMS rozbudowano istniejący mechanizm Machine Learning o opcję automatycznego przypisywania jednej, najkorzystniejszej dyspozycji dla pracownika magazynu podczas trwania jego zmiany.

Dzięki temu, podczas zmiany magazynier na podstawie mechanizmu AI będzie otrzymywał tylko jedno zadanie do wykonania. Po jego realizacji silnik Machine Learning dobierze i przypisze do magazyniera kolejną dyspozycję.

Dodatkowo wprowadzonointegrację z automatycznymi wózkami widłowymi. Dzięki temu z Comarch WMS będą wysyłane polecenia przejścia do wózka widłowego. Po wykonaniu zadania wózek widłowy będzie automatycznie przesyłał do Comarch WMS informację o zrealizowaniu zadania np. pobraniu palety lub przeniesieniu jej w odpowiednie miejsce.

 

Jak Twojej firmie może pomóc Comarch Apfino?

 

 

 

Apfino to bezpłatny i samoobsługowy moduł w systemach Comarch ERP. Jest dostępny w formie platformy online, która umożliwia kontrolę nad finansami oraz dostarcza usługi zapewniające bezpieczne prowadzenie firmy i biura rachunkowego.

Po darmowej rejestracji na platformie wystarczy zintegrować Apfino ze swoim systemem Comarch ERP, by móc korzystać z dostępnych rozwiązań, takich jak:

  • link do płatności– udostępnienie kontrahentom płatności za faktury szybkim przelewem oraz BLIKiem,
  • opłacanie kosztów– błyskawiczne opłacanie firmowych wydatków, w tym zobowiązań do ZUS i US,
  • faktoring– wygodna wysyłka faktur z odroczonym terminem płatności do finansowania,
  • windykacja polubowna– zlecanie kilkoma kliknięciami przeterminowanych faktur do wyspecjalizowanych negocjatorów,
  • pieczęć prewencyjna– bezpłatne umieszczanie na dokumentach sprzedażowych pliku graficznego, motywującego kontrahentów do terminowej zapłaty,
  • poznaj swojego kontrahenta– wygodna weryfikacja partnerów biznesowych w ramach obowiązku wynikającego z tzw. ustawy AML (usługa dla biur rachunkowych).

Już niebawem na platformie pojawią nowe usługi finansowe, które sprawią, że prowadzenie biznesu będzie prostsze i bezpieczniejsze!

 

 

Otrzymaj dwa dodatkowe miesiące backupu za darmo!

 

 W ramach naszej najnowszej promocji, przygotowaliśmy coś wyjątkowego dla nowych użytkowników Comarch IBARD!

Teraz masz szansę na rozszerzenie ochrony swoich danych aż o

dwa dodatkowe miesiące zupełnie za darmo!

To znakomita okazja, aby zyskać jeszcze większy komfort i pewność, że Twoje dane są

w pełni bezpiecznie i dostępne w każdym momencie!

Jak to działa? To naprawdę proste! Wystarczy, że kupisz nowe konto Comarch IBARD i możesz cieszyć się dodatkowymi i darmowymi miesiącami ochrony. Bez żadnych haczyków czy ukrytych kosztów. 

Promocja obowiązuje tylko we wrześniu, dlatego nie zwlekaj zbyt długo! To idealny moment, aby zainwestować w pewność i bezpieczeństwo swoich danych. Comarch IBARD to nie tylko backup, to gwarancja spokoju w cyfrowym świecie.

 

 

Płoty w świecie bez granic, czyli Comarch DMS w firmie Europłot

 

 

 

Europłot – wiodący producent, dostawca oraz wykonawca kompleksowych systemów ogrodzeniowych oraz bram korzysta z systemu Comarch DMS do digitalizacji obiegu dokumentów i zarządzania procesami.

 

Oczekiwania Europłotu co do systemu były jasne:

możliwość kontroli każdego procesu od początku do końca, łącznie z monitorowaniem czasu poświęconego na realizację każdego etapu,

przekazywanie informacji jednym, tym samym kanałem do osób odpowiedzialnych za sprzedaż,

możliwość w pełni mobilnego wypełniania kart pomiarowych – w każdym miejscu i o każdej porze.

Jeśli dodać do tego łatwą integrację z Comarch ERP Optima i chęć pełnej digitalizacji – wybór Comarch DMS był oczywistością.

Na efekty wdrożenia nie trzeba było długo czekać. Można wskazać wiele korzyści – od tych w skali mikro, jak łatwiejszy onboarding nowych pracowników, do tych w skali makro, jak korzyści ekologiczne wynikające z wyeliminowania druku.

 

 

 

 

 

SENT – czym jest system rejestracji i monitorowania przewozu towarów?

 

 

System Elektronicznego Nadzoru Transportu (SENT) jest znany wszystkim firmom transportowym, które przewożą tzw. towary wrażliwe, takie jak paliwa silnikowe, biodiesel, oleje smarowe, rozcieńczalniki, alkohole skażone, oleje roślinne, rozpuszczalniki, czy susz tytoniowy. 

W kwietniu 2023 r. rozszerzono katalog towarów, które trzeba zgłaszać do systemu. Z kolei w czerwcu  weszła w życie autopoprawka ustawy, która nałożyła obowiązek zgłoszenia przewozu do systemu SENT także na zagraniczne firmy przewozowe.

W artykule na naszym blogu przypominamy:

jak działa SENT,

jakie produkty i towary podlegają monitorowaniu,

jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie do systemu SENT?

 

Omawiamy także obsługę SENT w systemach Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL.

 

Czym zastąpić papierową księgę przychodów i rozchodów?

Za sukcesem firmy stoją nie tylko ludzie, ale też odpowiednio dobrane, nowoczesne i proste w obsłudze narzędzia, które ułatwiają codzienną pracę i pozwalają skupić się na tym, co najważniejsze –

efektywnym prowadzeniu biznesu.

Zasada ta nie dotyczy wyłącznie średnich i dużych przedsiębiorstw, sprawne i skuteczne systemy są równie istotne w życiu osób prowadzących jednoosobową działalność oraz mikro firmę.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu „Co we freelansie piszczy”, w którym ekspertka Comarch ERP, Emilia Grzybek, opowiedziała o systemie dla mikroprzedsiębiorstw – Comarch ERP XT.

Jak dobrze dobrane narzędzia ułatwiają przedsiębiorcom życie?

Czy da się prowadzić firmę z telefonu?

Kto może skorzystać z nowoczesnych narzędzi księgowych?

Posłuchaj podcastu i dowiedz się więcej o systemie Comarch ERP XT!

 

Estella śpi spokojnie z Comarch WMS

 

 

 

Firma Estella dziennie produkuje nawet 2000 kompletów pościeli, co rocznie daje aż 400 tysięcy! Działalność na tak dużą skalę wymaga sprawnego oprogramowania do zarządzania procesami w firmie.

I właśnie dlatego ten producent wysokogatunkowej pościeli zdecydował się na wdrożenie systemu Comarch ERP XL. Najważniejszym elementem oprogramowania okazał się moduł WMS.

Jakie realne korzyści z wdrożenia Comarch WMS dostrzega Estella?

Minimalizacja ryzyka popełnienia błędu ludzkiego

Traceability w całym procesie produkcyjnym

Zaawansowane i nowoczesne zarządzanie strukturą magazynu

Przyspieszenie realizacji zamówień e-commerce

Likwidacja blisko 100% pomyłek w wydaniach magazynowych

Wdrożenie Comarch WMS pozwoliło na efektywne zarządzanie zasobami magazynowymi, jak i ludzkimi– rekomenduje Maciej Wesołowski, prezes Zarządu Estella sp. z o.o.

 

Serwery w Chmurze Comarch – oszczędność czasu i pieniędzy dzięki Comarch Hosting




Blachotrapez to czołowy producent pokryć dachowych i elewacyjnych oraz wieloletni Klient Comarch.
Pierwotnie firma postawiła na model stacjonarny, decydując się na instalację oprogramowania Comarch ERP XL na sprzęcie zakupionym w ramach Zintegrowanej Oferty Comarch. Jednak po kilku latach intensywnego rozwoju zarząd spółki słusznie stwierdził, że ciągłe inwestowanie w sprzęt i jego modernizację jest nieefektywne. To wtedy zapadła decyzja o migracji do centrum danych Comarch, której realizacja przebiegła szybko, sprawnie i bezproblemowo.– Koszty utrzymywania własnej infrastruktury w sposób bezpieczny, gwarantujący stały dostęp do usługi i bezawaryjność są nieporównywalnie wysokie w stosunku do wynajęcia serwerów w ramach usługi Comarch Hosting. Chmura Comarch wypada korzystnie w szczególności dla małych firm, którym ze względu na brak efektu skali trudno optymalizować koszty utrzymywania własnego zaplecza sprzętowego. Blachotrapez to duża organizacja, jednak wolimy te środki przeznaczać na inne działania – mówi Krzysztof Suski, Dyrektor Działu IT w firmie Blachotrapez. Przeczytaj case study i dowiedz się, jakie inne korzyści odniosła firma Blachotrapez przenosząc swoją działalność do Chmury Comarch:


Dystrybucja czekolady jak w szwajcarskim zegarku!

 

 

Comarch ERP Enterprise i Comarch POS w firmie Läderach

 

 

 

Läderach to szwajcarski producent czekolady premium, sprzedający wysokiej jakości produkty na całym świecie.

Aby rozwijać międzynarodową, wielokanałową sprzedaż i rozszerzyć strategię Direct to Customer, producent zdecydował się na wdrożenie systemu Comarch ERP Enterprise oraz Comarch POS.

Jakie realne korzyści z wdrożenia rozwiązań Comarch dostrzega Läderach?

Wprowadzenie i implementacja ustandaryzowanych procesów w całej firmie

Możliwość dalszego rozwoju i wejścia na nowe rynki, dzięki skalowalnej strukturze IT

Połączenie różnych kanałów sprzedaży

Kontrola złożonych procesów logistycznych

Dzięki Comarch ERP Enterprise i zintegrowanemu oprogramowaniu POS byliśmy w stanie szybko wejść na rynek w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Austrii. Comarch POS jest optymalnym uzupełnieniem Comarch ERP Enterprise, którego wielofirmowa struktura idealnie odwzorowuje nasze złożone procesy międzyfirmowe– rekomenduje Michael Hasler, Kierownik IT w firmie Läderach.

Przeczytaj case study, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach wynikających z wdrożenia systemu Comarch ERP Enterprise i Comarch POS!